måndag 23 april 2012

Tävling Nacka 21 april Knivsta 22 april

Hela helgen gick åt till tävling, sur mulen lördag, geggig dyngsur bana och blåsigt ändå gjorde vi ett super fint agilitylopp i nack och tog en 3e plats! Jätte nöjd med våra vägar och planerade byten, hoppklassen där emot är ju min akilles häl... det går så fort, finns ingen plats för att andas och tänka så självklart tappar jag lugnet och börjar fladdra med armar och ben och skrika gällt på min stackars hund!
Men annars gick det bra!

I knivsta var vi inne i ett ridhus, korta snabba banor och otroligt många bra och super snabba ekipage, hård konkurens, helt plötsligt vart min super snabba hund långsam! aahhh!!!

Men vi gjorde ett super fint agilitylopp och tog en 9:e plats, typiskt att pinnarna gick till dom 8 bästa ekipagen, kul för dom surt för mej! Men är stolta ändå!
Hoppbanan samma sak, jag håller i mej i början men sen händer nått och jag skriker och står fel.. typiskt mej. Nu vet jag iallafall vad jag ska hem och träna på innan nästa tävling 13 maj!







3:e pris agilityklass och en pinne!








Hanna och Diva vann överlägets sin klass!



Stina och Grynet, debuterade i nacka på lördag, hängde på till knivsta på söndagen och gjorde super fina lopp och tog en 8:e plats!

                            Harriet och Knappen gjorde ett grymt hopplopp och tog en 2:a plats!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar